سهم آسیا از ۱۰۰ برند با ارزش دنیا چقدر است؟

در نوشته های قبلی ۲۰ برند برتر دنیا در سال ۲۰۱۸ را بررسی کردیم همچنین در نوشته ای برندهای با ارزش خودروسازی را برری کردیم حال میخواهیم ببینم قاره آسیا از میان ۱۰۰ برند با ارزش دنیا در سال ۲۰۱۸ چقدر سهم دارد؟ در جدول زیر مشاهده می کنید که ۱۲ برند از ۱۰۰ برند با ارزش دنیا در آسیا قرار دارند.

رتبه آسیا

رتبه جهانی نام برند حوزه فعالیت ارزش برند

(میلیون دلار)

درصد رشد

کشور

۱

۶ سامسونگ فناوری ۵۹٫۸۹۰ ۶

ژاپن

۲

۷ تویوتا خودروسازی ۵۳٫۴۰۴ ۶ ژاپن
۳ ۲۰ هوندا خودروسازی ۲۳٫۶۸۲ ۴

ژاپن

۴

۳۶ هیوندایی خودروسازی ۱۳٫۵۳۵ ۳ کره جنوبی

۵

۴۰ نیسان خودروسازی ۱۰٫۳۸۰ ۶

ژاپن

۶ ۵۵ کانن الکترونیک ۹٫۳۸۶ ۶

ژاپن

۷

۵۹ سونی الکترونیک ۷٫۷۸۹ ۱۰ ژاپن

۸

۶۸ هواوی فناوری ۶٫۹۲۵ ۱۴ چین

۹

۷۱ کیا خودروسازی ۶٫۲۹۳ ۴

کره جنوبی

۱۰

۷۶ پاناسونیک الکترونیک ۴٫۶۹۶ ۵

ژاپن

۱۱ ۹۹ نینتندو الکترونیک ۴٫۶۹۶ جدید

ژاپن

۱۲ ۱۰۰ سوبارو خودروسازی ۴٫۲۱۴ جدید

ژاپن

از میان این ۱۲ برند ۸ برند سهم ژاپن، ۳ برند سهم کرده جنوبی، و تنها یک برند سهم چین در آسیا است. و این سه کشور تمام سهم با ارزش ترین برندهای این قاره را به خود اختصاص داده اند. از میان این ۱۲ برند ۶ برند در حوزه اتومبیل(تویوتا، هیوندایی، نیسان، کیا،هوندا، سوبارو) و خودرو ۴ برند(سونی، کانون، پاناسونیک، نینتندو) در حوزه الکترونیک و ۲ برند (سامسونگ و هواوی)در حوزه فناوری فعالیت می کنند.

علاوه بر خالی بودن نام بسیاری از کشورهای پرشمار آسیایی در این فهرست، نامی از برندهای پوشاک، صنایع غذایی و .. نیز وجود ندارد. نکته دیگر این است که رشد تمامی این برندها در سال گذشته مثبت بوده است و ارزش برند آنها بالاتر رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *