متاورس

چگونه می توان به متاورس دسترسی پیدا کرد؟

دو فناوری که برای توسعه و رشد متاورس مهم هستند، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هستند:

واقعیت مجازی یک محیط سه بعدی شبیه‌سازی شده است که کاربران را قادر می‌سازد تا با محیط مجازی به گونه‌ای تعامل داشته باشند که واقعیت را آنطور که از طریق حواس ما درک می‌شود، تقریبی کند. این تقریب واقعیت در حال حاضر معمولاً از طریق یک هدست VR که میدان دید کاربر را در اختیار می‌گیرد قابل دسترسی است. هپتیک ها، از جمله دستکش، جلیقه و حتی لباس های ردیابی تمام بدن، تعامل واقعی تری را با محیط مجازی امکان پذیر می کنند.

واقعیت افزوده نسبت به VR غوطه ورتر است. از طریق یک نوع لنز، پوشش های دیجیتال را در بالای دنیای واقعی اضافه می کند. کاربران همچنان می توانند با محیط واقعی خود تعامل داشته باشند. بازی Pokémon Go یک نمونه اولیه از AR است. عینک گوگل و نمایشگرهای هدآپ در شیشه جلوی خودروها، محصولات AR مصرفی شناخته شده ای هستند.

تحلیلگر ارشد گارتنر، Tuong H. Nguyen، به Lawton گفت که آیا تجربیات VR و AR رابط های اولیه متاورس هستند یا خیر، باید دید که باید دید، و افزود که آنچه ما اکنون داریم، پیش سازها یا راه حل های پیش متاورس هستند.

 

در حال حاضر، بسیاری از تجربیات متاورس مانند ارائه شده توسط پلتفرم های بازی مانند Roblox، Decentraland و Minecraft از طریق مرورگرها یا دستگاه های تلفن همراه و اتصال سریع اینترنت قابل دسترسی هستند.

 

فن آوری های متاورس

انتظار می‌رود این فناوری‌ها نقش‌های متمایز و مهمی را در توسعه متاورس ایفا کنند.

 

فناوری های متاورس

استر شین، نویسنده فناوری، در مقاله‌اش «۷ فناوری برتر برای توسعه متاورس» توضیح داد که ناظران صنعت از تدوین فناوری‌هایی که به متاورس قدرت می‌بخشد دوری می‌کنند. این تا حدی به این دلیل است که متاورس در حال تکامل است و تا حدی به این دلیل که بسیاری از ابزارهایی که متاورس را هدایت می کنند، خود از فناوری های متعددی تشکیل شده اند.

 

برای مثال، گارتنر ترجیح می‌دهد فناوری‌های متاورس را در قالب «موضوعات فناوری» توصیف کند. موضوعات شامل محاسبات فضایی، انسان های دیجیتال، تجربیات مشترک، بازی و دارایی های توکن شده است. Forrester Research ابزارهای متاورس را به عنوان «فعال‌کننده‌های محیط‌های توسعه سه بعدی» توصیف می‌کند. افراد حرفه ای ماهر در مدل سازی سه بعدی و اینترنت اشیا برای توسعه دوقلوهای دیجیتال از جمله استعدادهایی هستند که شرکت ها باید برای آنها استخدام کنند.

متاورس چیست؟

اجماع بین منابع متخصص شین این بود که این هفت فناوری بیشترین تأثیر را در توسعه متاورس در دهه آینده خواهند داشت:

 

هوش مصنوعی

اینترنت اشیا

واقعیت گسترده

رابط های مغز و کامپیوتر

مدل سازی و بازسازی سه بعدی

محاسبات فضایی و لبه ای

بلاک چین

 

تفاوت بین اینترنت و متاورس چیست؟

اینترنت شبکه ای متشکل از میلیاردها کامپیوتر، میلیون ها سرور و سایر دستگاه های الکترونیکی است. پس از آنلاین شدن، کاربران اینترنت می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، وب‌سایت‌ها را مشاهده کرده و با آن‌ها تعامل داشته باشند، و کالاها و خدمات را خریداری و بفروشند.

 

متاورس با اینترنت رقابت نمی کند

بر روی آن بنا می شود. اینترنت چیزی است که مردم آن را “مرور” می کنند، اما مردم می توانند تا حدی در متاورس “زندگی” کنند. رشد اینترنت خدمات بسیاری را ایجاد کرده است که راه را برای ایجاد متاورس پیش می برند.

 

بن باجارین، مدیر عامل و تحلیلگر Creative Strategies می‌گوید: «در بازی، Roblox، Minecraft و دیگر بازی‌های ویدیویی همهجانبه – و حتی Zoom – را پیش‌بینی می‌کنند که متاورس برای ارائه طراحی شده است.

 

Web 3.0 یا Web3 اصطلاحی است که برای نشان دادن نسخه جدیدی از اینترنت مبتنی بر بلاک چین استفاده می شود. “Web 3.0 در مقابل متاورس: تفاوت آنها چگونه است؟” پیوندها و تمایز بین این دو مفهوم را باز می کند و توضیح می دهد که چگونه یک Web3 غیرمتمرکز قصد دارد به کاربران کنترل بیشتری بر تجربه مرور آنها بدهد.

 

متاورس امروزه برای چه چیزی استفاده می شود؟

صنعت بازی های آنلاین تجربه چندین دهه در ایجاد دنیای مجازی همهجانبه دارد. و تا آنجایی که یک پروتو متاورس کاربرد اصلی دارد، مخاطبان انبوهی که – البته نه همزمان – به مانند Roblox، Epic Games و Decentraland می‌آیند، پیشنهاد می‌کنند که بازی، ساختن دنیای مجازی و سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ممکن است. آی تی.

 

شرکت‌ها در حال آزمایش برنامه‌های متاورس در محل کار هستند که بر اساس برنامه‌های کاربردی مجازی شرکت‌ها در طول همه‌گیری برای پشتیبانی از کار از راه دور مستقر شده‌اند. کاربرد اولیه فناوری های متاورس شامل آموزش در محل کار است. استر آجائو، نویسنده خبری TechTarget گزارش داد که برخی از بیمارستان‌ها در حال حاضر از VR و AR برای آموزش روش‌های پزشکی رایج استفاده می‌کنند. یکی از فناوری‌هایی که اخیراً توسط FDA تأیید شده است Medivis است، یک سیستم جراحی AR که به جراحان اجازه می‌دهد به سرعت با سیستم تصویربرداری دیجیتال بیمارستان همگام شوند. دیگر برنامه های کاربردی متاورس که او در مقاله خود با عنوان «کاربردهای سازمانی متاورس کند اما در حال آمدن است» نوشته است، شامل موارد زیر است:

 

آواتارهای دوقلو دیجیتال. به گزارش Ajao، این دوقلوها نه تنها بر روی صفحه نمایش رایانه وجود خواهند داشت، بلکه به عنوان هولوگرام های مبتنی بر هوش مصنوعی یا تصاویر هولوگرافیک ارائه می شوند که وظایف محوله به آنها اختصاص داده شده است. برای مثال، یک مدیر عامل می‌تواند هولوگرام مبتنی بر هوش مصنوعی از خود را فعال کند تا همزمان با چندین گروه ذینفع درگیر شود.

Metaverse برای همکاری کاری. J.P. Gownder، تحلیلگر Forrester، گفت که شرکت ها شروع به استفاده از متاورس برای افزودن “یک عنصر واقع گرایی” به تجربیات کاری از راه دور کرده اند. این شامل راه اندازی اتاق های سه بعدی است که در آن کارمندان می توانند با یکدیگر همکاری کنند.

 

چگونه NFT ها در متاورس قرار می گیرند؟

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نقش مهمی در سودمندی و محبوبیت متاورس دارند. NFT ها نوعی دارایی دیجیتال امن هستند که بر اساس همان فناوری بلاک چین مورد استفاده ارزهای دیجیتال است. به جای ارز، یک NFT می تواند یک اثر هنری، یک آهنگ یا املاک دیجیتال را نشان دهد. NFT نوعی سند دیجیتال یا مدرک مالکیت را به مالک می دهد که می تواند در متاورس خرید یا فروخته شود.

 

Metaverse Group خود را به عنوان اولین شرکت املاک مجازی در جهان معرفی می کند. به عنوان عاملی برای تسهیل خرید یا اجاره ملک یا زمین در چندین دنیای مجازی متاورس، از جمله Decentraland، Sandbox، Somnium و Upland عمل می کند. پیشنهادات شامل فضاهای کنفرانس و تجاری، گالری های هنری، خانه های خانوادگی و “مکان های پاتوق” است.

 

در حالی که متاورس فرصت هایی را برای شرکت های جدیدی مانند گروه متاورس ایجاد کرده است تا کالاهای دیجیتالی ارائه دهند، شرکت های مستقر در زمینه آجر و ملات نیز وارد این عرصه شده اند. به عنوان مثال، نایک RTFKT را خریداری کرد، استارتاپی که کفش های کتانی مجازی بی نظیری تولید می کند. و مصنوعات دیجیتال با استفاده از NFT ها، احراز هویت بلاک چین و واقعیت افزوده. RTFKT در وب سایت خود گفت که “در متاورژن متولد شده است و این احساس آن را تا به امروز مشخص کرده است.”

 

قبل از خرید، نایک هفت درخواست علامت تجاری برای کمک به ایجاد و فروش کفش‌های کتانی و پوشاک مجازی ثبت کرد. نایک و Roblox همچنین در “Nikeland” شریک شدند، دنیای دیجیتالی که در آن طرفداران نایک می توانند بازی کنند، به آواتارهای خود متصل شوند و لباس مجازی بپوشانند.

 

نیک دونارسکی، یکی از بنیان‌گذاران Ore System، یک جامعه آنلاین متشکل از گیمرها، سازندگان محتوا و توسعه‌دهندگان بازی، می‌گوید: «NFT و بلاک‌چین پایه‌ای برای مالکیت دیجیتال است. “مالکیت هویت واقعی یک فرد به متاورس منتقل می شود و NFT ها این وسیله خواهند بود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *