Brain Breaks for Kids

ایده های جدید برای استراحت مغز برای کودکان

استراحت های مغزی فعالیت های کوتاه مدت و فیزیکی هستند که وقتی با دوره های کار آکادمیک آمیخته شوند، می توانند به بهبود توجه، کارایی، لذت، خلاقیت و حفظ اطلاعات دانش آموزان کمک کنند. این استراحت‌ها می‌توانند به سادگی انجام یک سری جک‌های پرش یا زانوهای بلند قبل از شیرجه رفتن به تکالیف مدرسه باشند ( در خانه یا مدرسه.)
چرا مغز از کار می افتد
مکث برای ذهن در حالی که بدن را فعال می کند، یادگیری را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که استراحت‌های دوره‌ای مغز می‌تواند توانایی کودکان را برای درگیر ماندن در حین کار متمرکز به میزان زیادی بهبود بخشد. به علاوه، دوره‌های آموزشی کوتاه و مکرر برای بسیاری از دانش‌آموزان مؤثرتر از درس‌های کمتر و طولانی‌تر است
از ویدئو های کوتاه فعالیت بدنی استفاده کنید. این ویدیوهای کوتاه فعالیت بدنی، که اغلب با موسیقی شاد تنظیم می‌شوند، بچه‌ها را تشویق می‌کنند که در اطراف حرکت کنند و مغزشان را دوباره تنظیم کنند تا بتوانند به طور مؤثرتری با مطالعه خود درگیر شوند.
وقفه های مغزی علاوه بر فواید فیزیکی، برای سلامت روان کودک شما نیز مفید است. تمرینات دوره ای می تواند استرس و ناامیدی مربوط به مدرسه را کاهش دهد و راه را برای بازگشت به یادگیری باز کند.
استفاده از Brain Breaks در خانه
در خانه، شما می توانید از وقفه های مغزی مانند معلمان استفاده کنید. اگر فرزند شما با تکالیف مشکل دارد، چه به دلیل تلاش برای درک مطالب چالش برانگیز یا صرفاً در انجام وظیفه، از او بخواهید یک یا دو مورد از این فعالیت ها را انجام دهد.
آنها یک راه ساده برای مبارزه با ناامیدی و خستگی و در عین حال بهبود تمرکز هستند. به علاوه، استراحت های مغزی می تواند به رفع نیاز روزانه کودک شما به فعالیت بدنی کمک کند. استراحت های مغزی باید فعال و سرگرم کننده باشد، اما نه آنقدر طولانی یا طولانی که بچه ها برای بازگشت به کار مشکل داشته باشند.
استراتژی های شکست مغز(Brain Breaks )
در حالی که برنامه های مبتنی بر مدرسه اغلب از فیلم ها برای تنظیم صحنه و نشان دادن حرکات استفاده می کنند، هیچ یک از فعالیت های زیر نیاز به صفحه نمایش ندارند. برای برخی از بچه‌ها به راحتی می‌توان درگیر شد و سعی کرد از بازگشت به کار خود اجتناب کند.
با این حال، اگر فعالیت‌های تحت رهبری آنلاین برای خانواده‌تان بهتر کار می‌کنند و/یا برای فرزندتان جذاب‌تر هستند، همچنان یک گزینه هستند و گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. هدف ایجاد یک برنامه زمانی قابل اعتماد با فعالیت های زمان بندی شده است که زمان زیادی را برای دانشگاهیان نمی گیرد.
از قبل به فرزندتان بگویید که مغزش چقدر از کار می افتد و تکالیف مدرسه چقدر طول می کشد. این سیستم ساختاری به کودک شما می‌دهد و می‌تواند یادگیری و فعالیت‌های بازی را سرگرم‌کننده‌تر و هیجان‌انگیزتر کند، استراتژی که برای بچه‌های رقابت‌محور به خوبی کار می‌کند.
بلوک‌های متناوب یادگیری با استراحت‌های مغزی لذت‌بخش، ریتمی قابل پیش‌بینی و انگیزشی را به کودک شما می‌دهد و به کودک شما احساس موفقیت از تکمیل هر بخش از زمان را می‌دهد – و اگر به چیزی که می‌آموزد علاقه نداشته باشد، منتظر آن باشد.
تحقیقات نشان می‌دهد که آموزش‌های کوتاه‌تر برای بسیاری از بچه‌ها مؤثرتر است، به‌طوری‌که بچه‌های کوچک‌تر بعد از حدود ۱۰ دقیقه به حداکثر می‌رسند و بچه‌های بزرگ‌تر تا نیم ساعت یا بیشتر طول می‌کشند.
اما یافتن تعادل مناسب از دانش آموزی به دانش آموز دیگر متفاوت است. سعی کنید زمان استراحت فعالیت را با نیازهای خاص، دامنه توجه و سبک یادگیری فرزندتان تنظیم کنید.
زمانبندی خوب
برخی از دانش‌آموزان بسیار متمرکز و/یا مسن‌تر به‌خوبی انجام می‌دهند که بین یک ساعت تکالیف مدرسه و استراحت‌های کوتاه به طور متناوب انجام دهند. سایر کودکان ممکن است به نسبت مساوی نیاز داشته باشند، مثلاً ۱۰ دقیقه یادگیری و سپس ۱۰ دقیقه فعالیت. برخی با ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تکالیف مدرسه و ۵ تا ۱۰ دقیقه حرکت بدنی به موفقیت می رسند. تعادل درست یا غلط وجود ندارد. آزمایش کنید تا زمانی که نسبت زمان بندی ایده آل را برای فرزندتان پیدا کنید.
فرزندتان را درگیر کنید
بسته به سن و سطح علاقه فرزندتان، می‌توانید تصمیم بگیرید که فعالیت‌های استراحت مغزی را دیکته کنید، به فرزندتان اجازه دهید از میان مجموعه‌ای از گزینه‌ها انتخاب کند، یا اجازه دهید ایده‌های استراحت مغزی خود را ارائه دهد. این عالی است که دانش آموز خود را خرید کنید—اما اجازه ندهید فعالیت های بیش از حد پیچیده یا غیرقابل اجرا، ایده ها را از بین ببرند و دوباره به مسیر مطالعه خود بازگردند.
اگر فرزند شما گزینه‌های استراحت مغزی خود را ارائه می‌کند، مطمئن شوید که پارامترهای خاصی را برای مدت زمانی که فعالیت‌ها می‌توانند ادامه داشته باشند، کجا انجام می‌شوند، چه لوازمی مورد نیاز است و چقدر باید ساده باشند تنظیم کنید. مطمئن شوید که بچه ها فضای کافی برای فعالیت مورد نظر در اختیار دارند.
وقفه های داخلی مغز
بچه ها می توانند این ایده های الهام بخش برای شکست مغز را انجام دهند. مطمئن شوید که فضای کافی برای حرکت آزاد دارند.
جک های پرش، طناب زدن، زانوهای بلند یا سایر پرش ها را امتحان کنید. فرزندتان را به چالش بکشید تا تعداد معینی از چندین نوع پرش را انجام دهد یا از او بخواهید ببیند در ۶۰ ثانیه چند پرش می تواند انجام دهد. چندین بار با هدف شکستن رکورد آنها تکرار کنید. برای پیچیدگی بیشتر، قافیه های طناب پرش کلاسیک را اضافه کنید.
اگر فرزند شما به هنرهای رزمی یا بوکس علاقه مند است، از او بخواهید تا سری های مختلفی از ضربات ضربانی، آپارکات، قلاب، ضربات ضربدری و سایر مشت ها را امتحان کند. آنها همچنین می توانند ضربات را امتحان کنند، مانند ضربات جانبی، ضربات جلو و ضربات دور. اگر آنها با این حرکات آشنا نیستند، آموزش های رایگان زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند.
یک چرخش با هولا هوپ انجام دهید. هولا هوپ را بیرون بیاورید و زمان دهید که فرزندتان تا چه مدت می تواند آن را ادامه دهد. از آنجا، آن‌ها می‌توانند به مهارت‌های پیشرفته مختلف، مانند حرکت حلقه به بالا یا پایین بدن، و دوباره برگردند.
با یک توپ ساحلی یا بالون، “به کار خود ادامه دهید” یا یک بازی سریع بالن بازی کنید. این فعالیت‌ها ممکن است با یک شریک سرگرم‌کننده‌تر باشند، اما می‌توان آن‌ها را برای بازی کردن توسط خود تغییر داد.
مارس، دویدن، جست و خیز، انگور، خزیدن خرس، پله بالا، یا هر حرکت دیگری به انتخاب خود در اطراف خانه یا در راهرو و برگشت. باز هم، می‌توانید از یک تایمر برای ایجاد انگیزه در فرزندتان برای تکمیل یک دوره آموزشی با سرعت‌های افزایش‌یافته استفاده کنید. گزینه دیگر این است که یک مسیر کوچک با موانع یا مداری را برای کودک خود درست کنید، مانند پریدن با یک پا دور مبل، چرخاندن زیر میز ناهار خوری، پریدن از روی کوله پشتی، پرش به سینک آشپزخانه و خزیدن خرچنگ به عقب. آغاز.
به سبدهای داخل خانه، روی حلقه در شلیک کنید. این سبدهای با قابلیت نصب آسان همراه با توپ های نرم و ایمن هستند، اما بچه ها همچنان از بسکتبال لذت می برند.
تمرینات فشاری، پلانک، سگ های رو به پایین یا حرکات کششی انجام دهید. کودک شما می‌تواند مجموعه‌های مخصوص به خود را ارائه دهد یا با او در انجام تمرینات ورزشی کوچک یا یوگا خاموش شود. همچنین ممکن است به انجام یک چالش پلانک خانوادگی فکر کنید.
روی یک مینی ترامپولین (یا روی تخت) بپرید یا بپرید. تعداد کمی از فعالیت‌ها از تکان‌ها خارج می‌شوند و قلب را به طور مؤثرتر (یا لذت‌بخش‌تر) از پریدن پمپاژ می‌کنند.
یک یا دو دور پینگ پنگ بازی کنید. اگر میز پینگ پنگ دارید، عالی است. اگر نه، می توانید روی هر میز یا سطح صافی بازی کنید. شما فقط به پارو و توپ نیاز دارید. برای سرگرمی بیشتر، یک چرخه خانوادگی راه اندازی کنید، ردیابی برنده ها در طول یک هفته یا بیشتر، با یک جایزه کوچک برای برنده در پایان.
با قرار دادن یک توپ گلف در یک فنجان یا جعبه، یک مینی رنگ سبز تنظیم کنید. در مورد اهداف از پیش تعیین شده، مانند افزایش مسافت یا تعداد ضربات مجاز برای ورود به جام، تصمیم بگیرید تا به چالش اضافه کنید.
یک مهمانی رقص کوچک برگزار کنید. چند آهنگ را انتخاب کنید و آهنگ کنید. متناوبا، چند آهنگ بخوانید یا کارائوکه را امتحان کنید. بسیاری از نسخه های کارائوکه آهنگ های محبوب به صورت آنلاین به صورت رایگان در دسترس هستند.
یک شیشه شکست مغز با طیف وسیعی از فعالیت‌ها، تغییرات و مکان‌ها روی برگه‌های کاغذ ایجاد کنید. تعدادی را انتخاب کنید و کار را انجام دهید، مانند “۱۰ بار پرش / روی یک پا / در آشپزخانه.”
برو گنج یابی به فرزندتان بگویید که برود «چیزی نرم و بنفش» یا «چیزی که بتواند موسیقی پخش کند» پیدا کند و آن را به شما بازگرداند.
تست تعادل بده یک بشقاب کاغذی یا پلاستیکی روی سر فرزندتان بگذارید و از او بخواهید در حالی که بشقاب را سر جایش نگه داشته است، در اتاق راه برود. با اضافه کردن چیزی به بشقاب، آن را پیچیده تر کنید، مانند یک کیسه لوبیا کوچک (آسان)، یک مشت لوبیا سبز (متوسط)، یا یک توپ پینگ پنگ (چالش برانگیز).
به یک ترن هوایی خیالی بروید. روی صندلی، از کودکتان بخواهید که بند انداختن را تقلید کند، به پشت خم شود (هنگامی که ترن هوایی از تپه بالا می رود)، به پهلو به پهلو (در حالی که ترن هوایی در مسیر می پیچد و می چرخد)، و دستان خود را بالا بیاورد ( همانطور که ترن هوایی به پایین تپه فرو می رود). آن‌ها حتی می‌توانند در انتها قلاب را باز کنند و از زیر لیوانی خارج شوند.
نفس بکشید و حرکت کنید. از کودکتان بخواهید بایستد و به هر نفسش یک حرکت اضافه کند. آنها ممکن است یک پا را به حالت زانو خم یا حالت درختی بالا ببرند، برای مثال، در حین دم (بالا بردن) و بازدم (پایین تر) روش دیگر، برای دم دست ها را به سمت آسمان بلند کنید، سپس به آرامی دست ها را به سمت انگشتان پا برای بازدم پایین بیاورید. چندین حرکت مختلف برای به چالش کشیدن تعادل و تنظیم نفس انجام دهید.
 
شکستن مغز در فضای باز
اگر آب و هوا و مکان شما اجازه می دهد، استراحت مغزی در بیرون به کودک شما تغییر منظره، مقداری هوای تازه و اغلب فضای بیشتری برای حرکت می دهد.
برای پمپاژ خون در اطراف بلوک راه بروید یا بدوید. اگر سگ خود را دارید بیاورید. برای انگیزه بیشتر، هر دور را زمان‌بندی کنید و از فرزندتان بخواهید که در زمان خاصی کار کند.
دوچرخه سواری، اسکوت، اسکیت برد، یا اسکیت در خط در اطراف بلوک. برای ایجاد این کارآمد، مطمئن شوید که روش حمل و نقل انتخابی آنها را آماده کنید. کلاه ایمنی را فراموش نکنید.
با سگ خود بازی کنید بازی با توپ با یک توله، ضربان قلب را افزایش می دهد و استرس را به سرعت کاهش می دهد. سپس، چند دقیقه ای را به نوازش یا در آغوش گرفتن حیوان خانگی خود بگذرانید – انتقالی عالی برای بازگشت به دانشگاه.
با یکی از والدین، خواهر و برادر یا دوست بازی کنید. از طرف دیگر، اگر حلقه بسکتبال در این نزدیکی دارید، یک توپ فوتبال یا بسکتبال دریبل بزنید یا به سبد شلیک کنید.
با گچ پیاده رو یک زمین هاپسکاچ بکشید و یک یا دو بازی انجام دهید. سپس، برای بچه‌هایی که از استراحت طولانی‌تر و/یا فعالیت بدنی کمتر سود می‌برند، قبل از بازگشت به تکالیف مدرسه، برخی از نقاشی‌های پیاده‌رو را انجام دهید.
روی تاب بازی کنید. یا یک سرسره، سازه بازی، یا کوهنورد، اگر دستی باشد.
یک بازی سریع تنیس یا بدمینتون انجام دهید. اگر تجهیزات لازم را در دسترس دارید، بازی را انجام دهید یا فقط با یک شریک رگباری کنید. از طرف دیگر، کودک شما می تواند توپ تنیس را به تخته پشتی یا دیوار بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.