فکر می کنید با ۵ ساعت خواب زنده می مانید؟ رویای خود را ادامه دهید

ربکا رابینز به عنوان یک محقق خواب، برای شنیدن تصورات غلط درباره تعطیل، یک تحقیق انجام داده است. “مردم می گویند، آیا درست است که شما نیاز به هفت ساعت خواب دارید؟ رابینز، یک متخصص مدیترانه در مرکز تغییر رفتار سلامتی در NYU Langone Health در نیویورک می گوید: “من ۵ ساعت می خوابم”. همکارانش داستان های مشابه داشتند. او می گوید: «ما احساس کردیم که یک لیست از اسطوره های مشترک را بدست آوریم، بنابراین می توانیم آنها را نادیده بگیریم.

آنها اینترنت را برای اسطوره خواب کشیدند و کارشناسان خود را برای مرتب کردن و اصلاح فهرست خود جمع کردند. کارشناسان این اسطوره ها را از مقیاس یک تا پنج برای دو معیار ارزشیابی کردند: میزان درجه دروغ آنها و اهمیت آنها در سلامت عمومی. رابینز می گوید: “در دراز مدت، این باور ها باید برای بهبود سلامت جامعه، نابود شوند.” تجزیه و تحلیل آنها این هفته در مجله Sleep Health منتشر شد.

رابینز می گوید: این اسطوره های مرتبط با خواب ممکن است از فرد به فرد منتقل شده و در نهایت اعتقادات فرهنگی را به وجود آورد. او می گوید: “به همین دلیل می توان آنها را عمیق تر کرد.” “این دلیل دیگری است که ما بسیار هیجان زده شدیم تا این افسانه ها را در آنجا پیدا کنیم و آنها را با شواهد و مدارک نادیده بگیریم.”

در اینجا برخی از مهم ترین ایده های خواب آمده است و دلیل اینکه چرا اشتباه هستند:

شما ممکن است تنها ۵ ساعت خواب برای سالم بودن داشته باشید

رابینز می گوید بعضی ها می گویند افرادی هستند که هر شب فقط دو ساعت بخوابند و کاملا خوب هستند. “این یک افسانه شهری است، می دانید که هرگز چنین فردی نیست “. اما کارشناسان معتقدند این اعتقاد بسیار اشتباه است و برای سلامت عمومی بسیار مهم است. شواهد نشان می دهد که بزرگسالان نیاز به هفت تا هشت ساعت خواب، در هر شب دارند و به طور منظم خواب کمتر از پنج ساعت در شب با مشکلات قلبی عروقی و سلامت سیستم ایمنی مرتبط است.

شما می توانید به خواب کمتری تنظیم کنید

مردم در صورت خوابیدن در مقدار محدود خواب، بهتر عمل می کنند، در صورتی که کار بیشتری را انجام دهند. با این حال، فقط به این دلیل که آنها احساس می کنند تنظیم شده اند، نیاز بدن آنها نیست: ساعات خواب کم می تواند منجر به کاهش عملکرد در کار شود و خطر بیماری های مزمن مانند دیابت و فشار خون را افزایش دهد.

خروپف با صدای بلند بی ضرر است

اگر کسی به با صدای بلند خروپف می کند و صدای آن آزار دهنده است می تواند بیش از یک مزاحمت باشد. افرادی که خرخر می کنند احتمالا الگوهای خواب ضعیف دارند. خروپف، که وقتی که مسیر هوا در هنگام خواب مسدود می شود، نشانه ای از آپنه انسدادی خواب است – که خطر بروز بیماری های قلبی را افزایش می دهد و اگر درمان نشود، همچنان افزایش می یابد.

مهم نیست که در طول روز بخوابید

داشتن یک برنامه خواب که با شب و روز طبیعی سازگار نیست، می تواند ریتم های روزانه در بدن را مختل کند – ساعت داخلی که سیستم های آن را به درستی نگه می دارد. ضربه زدن به این ساعت از تعادل باعث می شود افراد در معرض خطر چند مشکل بهداشتی، از جمله چاقی و شرایط روانپزشکی مانند افسردگی قرار گیرند. تحقیقات نشان می دهد که کارگران  شیفت شب، در معرض خطر بیشتر بیماری های مزمن هستند.

رابینز می گوید: در حالی که کارشناسان خواب در مورد اسطوره های خواب که حداقل صحیح بود، موافق بودند، بعضی باور های مشترک وجود داشت که کارشناسان از آن مخالف بودند. به عنوان مثال، آنها مخالف اعتقاد به این نکته بودند که داشتن خواب بیشتر همیشه بهتر است: در حالی که برخی با این بیانیه موافق بودند، برخی دیگر اشاره کردند که شواهد زیادی در مورد خواب طولانی در افراد سالم وجود ندارد. ممکن است زمانی که امکان دارد، برنامه غذایی نامناسبی وجود داشته باشد که ممکن است ناسالم باشد.

رابینز می گوید: “این موضوع برخی از زمینه هایی را که در ادبیات کمی خاکستری است، برجسته می کند. این موضوعات ممکن است راه هایی برای تحقیقات آینده ارائه دهند.

این مقاله و فهرست اسطوره های شایع آن، یک نقشه راه برای پزشکان مراقبت های اولیه ارائه می دهد که بیشتر به سوالات در مورد خواب از بیماران می پردازند. رابینز می گوید، اکثر برنامه های درسی مدرسه تنها زمان کمتری را صرف خواب می کنند، و پزشکان – با تغییرات شبانه و اقامت در تمام شبانه روز – ممکن است خود به راحتی در شب کامل استراحت کنند. اما صحبت در مورد خواب و ایده های رایج در اطراف خواب، می تواند به بیماران کمک کند تا شیوه زندگی خود را بازتاب دهند.

رابینز می گوید: “خواب دروازه ای عالی برای صحبت در مورد رفتارهای بهداشتی دیگر است.”

3 پاسخ به “فکر می کنید با ۵ ساعت خواب زنده می مانید؟ رویای خود را ادامه دهید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *